fredag 29 december 2017

"Straffet för den ursprungliga synden är bristen på Guds vision; Straffet för nuvarande synd är pesten av evigt helvete "(Dt 410)

Futuristisk om de Heliga oskyldiga och den abortiva ofödda
Fr. João Batista de A. Prado Ferraz Costa
Sub throno Dei omnes sancti clamant: Vindica sanguinem nostrum, Deus noster.
Mediterar på fest Heliga Innocents utvecklar St. Alphonsus Liguori en återspegling till formen av futuríveis höja den intressanta frågan varför Gud tillät den Helige julglädje att följa den tragiska slakten av heliga Innocents i utkanten av Betlehem, i den ordning de Herodes.
Naturligtvis ville Gud villigt, inte effektivt, bevara de oskyldiga småbarnen, men lät det motsatta onda, döden, för att därifrån kunde ta ett större gott. St. Alphonsus säger till exempel att många av de små barnen massakrerades under Herodes befäl, om de inte hade dödats, kunde senare vara bland de kriminella judarna som sökte Frälsarens fördömelse. Och Saint Thomas Aquinas säger att även om de oskyldiga heliga inte hade en mirakulös användning av fri vilja att dö fritt för Kristus (som vissa har sagt), förtjänade de fortfarande martyrdets nåd och ära: "För blodutblod på grund av Kristus levererade dopet (se II, II och 124. 1, ad 1)
Idag främjar den modiga livslångkampen de stora helgedomarnas högtidliga festmåltid, som strävar efter att sensibilisera befolkningens moraliska samvete till det allvarliga abortets fientliga brott.
Det är utan tvekan ett lovvärt initiativ, men det innehåller risken för förvirring, som måste avlägsnas med all energi. Kanske kan man jämföra abortens hekatomb i vår tid, legaliseras av parlamenten i moderna sekulära demokratier och uppmuntras av olika feministiska organisationer och andra organ som är intresserade av den demografiska kontrollen av nationer, med dödandet beordrat av Herod.
Men avbrutna ofödda barn kan inte likställas med de Heliga oskyldiga. Herodes (och djävulen i sin själ), förklarar St Thomas, fruktade ankomsten av en kung som skulle störta dem, vare sig de var av en temporal tron ​​eller av en tron ​​i hjärtat av den män. Medan det ofödda avbryts i det moderna samhället i ett tillstånd av förruttnelse av materialism virus inte dödas av hat mot Kristus kungen, eftersom tyvärr de allra flesta moderna katoliker inte begrunda Reign Social Kristus och värre, omfamnade ett naturalism, en pelagianism, som leder dem att tro att alla de ofödda ofödda är i himlens ära och inte i barnens limbo. Eftersom de tror att mannen, med sina egna krafter, har förmåga till Gud, glömmer att Gud lever i ett otillgängligt ljus (I Tim 6:16),
Faktum är att idag är den traditionella katolska doktrinen om limbo bortglömd om den inte nekas.Vem kommer ihåg vad påven Innocent III undervisade, till exempel: "Straffet för den ursprungliga synden är bristen på Guds vision; Straffet för nuvarande synd är pesten av evigt helvete "(Dt 410).Eller som fortfarande ser allvarligt på läran om katekismen av St. Pius X i fråga # 100: "Barn som är döda utan dop går till limbo, där de inte tycker om Gud som den välsignade men inte lider."
Så att i linje med futuríveis, parodierar St. Alphonsus Liguori, jag undrar varför idag Gud tillåter så många ofödda barn grymt avbryts i livmodern under godkännande av moderna parlament under applåder av många feministiska organisationer, under uppmuntran FN (Paulus VI hyllas som det sista hoppet om fred för mänskligheten), hörsel bara ett beklagande och otillräcklig protest en del av katoliker som fortfarande behålla medvetenheten om naturrättsliga principerna? Varför?
Ärligt talat får jag ett svar som får mig att skaka. Det är att göra det möjligt för dessa födda ofödda barn att skonas från helvetets eld. Faktum är att om nått vuxen ålder och bli en modernist och liberala kättare som lever för att upphöja demokrati, dyrka ideologi mänskliga rättigheter (nu sponsras av Dom Helder Camara), den falska ekumenik, interreligiös dialog religiös, falsk barmhärtighet, de temporaliska verkligheternas autonomi, allt i Vatikanens II, skulle dömas till helvete. Ja, det är därför som Gud tillåter abortens tragedi i vår tid.
Annapolis den 28 december 2017.
De Heliga Innocents Fest

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar